2011/11/14

Zupa BARDZO pomidorowa z grzankami :)


Do zupy pomidorowej nie trzeba było mnie długo namawiać. Jestem jej wielką fanką :)Jak tylko zobaczyłam konkurs organizowany przez Pudliszki, stwierdziłam, że jest to konkurs stworzony dla mnie! No i stworzyłam swoje małe dzieło...a moi Testujący stwierdzili, że takiej jeszcze nie jedli. Oceńcie sami!



Składniki na zupę:
  • 1 kg świeżych pomidorów
  • 3 łyżki oliwy z oliwek (plus do wysmarowania blachy)
  • 4 ząbki czosnku
  • 240 g pomidorów w puszcze 'Pudliszki'
  • 2 łyżeczki koncentratu 'Pudliszki'
  • 700 ml wody
  • 100 czerwonego półwytrawnego wina
  • 2 łyżeczki sosu Worcestershire
  • garść świeżej bazylii
  • pieprz i ewentualnie sól
  • gałka muszkatołowa
  • pół białej cebuli
  • parmezan
Składniki na grzanki ziołowo-czosmkowe:
  • 6-8 kromek bułki (weka)
  • 3-4 łyżki miękkiego masła
  • 2 łyżeczki oliwy z oliwek
  • 1 ząbek czosnku(rozgnieciony)
  • zioła prowansalskie

Świeże pomidory obrać ze skóry i pokroić na ćwiartki. Ułożyć na blasze wysmarowanej oliwą z oliwek. Przyprawić solą i pieprzem. Następnie zapiec w piekarniku przez 40 minut w 180*C.
Kiedy pomidory będą już gotowe rozgrzać w garnku oliwę z oliwek i podsmażyć na niej rozgnieciony czosnek.Następnie dodać podpieczone pomidory, pomidory z puszki, koncentrat, wodę oraz wino i sos Worcestershire. Gotować wszystko pod przykryciem około 30 minut. 
Mniej więcej 10 minut przed końcem podpiec pół cebuli nad palnikiem i dodać do zupy razem z garstką świeżej bazylii.Pogotować ok 10 minut, następnie wyciągnąć cebulę i zmiksować zupę blenderem (ta opcja jest wedle uznania, ja po prostu lubię gładkie zupy ;). Doprawić pieprzem i szczyptą gałki muszkatołowej.

Teraz czas na grzanki. Wszystkie składniki masłeka ziołowego wymieszać razem. Posmarować kromki i pokroić je w kostkę. Następnie podpiec je na patelni  aż będa chrupiące i złote.

Zupę podawać posypaną startym parmezanem i grzankami.

Smacznego :]

Przepis dołączam do akcji:

2 komentarze:

  1. jak ja dawno nie jadłam pomidorowej... nie wiem czemu ale wole treściwsze dania :) ale na taką z grzankami bym się na pewno skusiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. butter chicken bardzo, bardzo polecam :)

    OdpowiedzUsuń