2010/05/30

Ciastka wieloziarniste

W ramach Festiwalu Płatków Owsianych postanowiłam zrobić ciastka wieloziarniste wg kuchni Ajurwedy




Ostatnio zaczęłam interesować się jogą i tego typu tematami i trafiłam właśnie na tą kuchnię. Zawsze warto próbować nowych smaków....a w tym przypadku naprawdę warto. MNIAM :)

Zmieniłam trochę przepis pierwotny. Po pierwsze nie dodałam chilli, ponieważ nie lubię słodkości z taką nutą ani nie jestem zwolenniczką tej przyprawy ;) A po drugie nie mam zaufania do ciastek bez dodatku jajek więc dorzuciłam dwa ;) Ale każdy może sobie tworzyć swoje kombinacje :) Proponuję aby po wymieszaniu produktów zostawić na parę chwil, aby ciasto sobie odpoczęło i napęczniało. Wtedy o wiele lepiej będzie się je nakładać.

Składniki:
  • 6 filiżanek płatków (owsiane, jęczmienne, pszenne - mogą być też inne)
  • 2 filiżanki otrębów (pszenne z jabłkami)
  • 3 filiżanki mąki pszennej
  • ok. 1 filiżanki rodzynek (namoczyłam wcześniej w mleku)
  • 1 filiżanka ziaren słonecznika (można podprażyć na patelni)
  • 1 filiżanka pestek dyni (można podprażyć na patelni)
  • 1/2  filiżanki oleju
  • około 1,5 – 2  filiżanek cukru (dałam 2 i są słodkie, ale ja takie lubię :)
  • 2 i 1/2  filiżanki mleka
  • gałka muszkatołowa – starta, nie za dużo ale żeby dawała zapach
  • ok. 2 łyżeczki cynamonu
  • odrobina imbiru w proszku
  • 2 jajka
Przygotowanie:
Wymieszać dokładnie płatki z otrębami, mąką, przyprawami. Dodać olej i mleko oraz jajka. Wymieszać dokładnie. Konsystencja ma być lepka i raczej miękka ale bez przesady. Im rzadsza masa tym ciasteczka po upieczeniu będą bardziej miękkie. Pozostawić na chwilę ciasto aby napęczniało i odpoczęło ;) W tym samym czasie rozgrzać piekarnik do temperatury 180 stopni. Ciasteczka układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Ja brałam łyżkę ciasta i  formowałem na blasze okrągłe, nie grube ciasteczka. Wielkość zależy oczywiście od upodobań.Piec około 20 minut. Studzić i podjadać ;)

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz