2012/09/05

Drożdzówki z sezamem i rodzynkami





.... czyli miękkie i lekko klejące słodkie bułeczki z przepysznym nadzieniem. W sam raz na drugie śniadanie do pracy albo na podwieczorek przy herbatce (zielonej oczywiście ;]).



Składniki na ciasto (na około 8 dużych drożdżówek):
  • 500 g mąki pszennej (u mnie typ 405)
  • 1 łyżeczka soli
  • 7 g suchych drożdży
  • 5 łyżek drobnego cukru
  • 50 g miękkiego masła
  • 225 ml letniego mleka
  • 1 jajko
 
Składniki na sezamowo-rodzynkowe nadzienie:
  • 2/3 szklanki rodzynek
  • 4 łyżki prażonych ziaren sezamu
  • 1 szklanka pokruszonych herbatników Digestive
  • 2 łyżki mleka ryżowego
  • 2 łyżki stopionego masła do posmarowania
  • 2 łyżki cukru trzcinowego do posypania 

Polewa:
  • 1 szklanka przesianego cukru-pudru
  • 3 łyżki ciepłego mleka ryżowego
  • 1 łyżeczka cynamonu
 
Przygotowanie:
Mąkę przesiać. Dodać drożdże, cukier, sól, masło, następnie mleko i jajko. Wymieszać i wyrabiać ręcznie przez kilka minut, aż ciasto będzie gładkie i elastyczne. Przełożyć do miski, przykryć ściereczką, pozostawić do podwojenia objętości (około 1,5 h).
Ciasto wyjąć, zagnieść, rozwałkować na kwadrat o boku 30 cm. Posmarować roztopionym masłem, posypać cukrem, następnie posmarować przygotowanym wcześniej nadzieniem. Zwinąć. Zwinięty rulonik pokroić na kilka części i układać stroną rozciętą na blaszce. Przykryć, pozostawić do wyrośnięcia na 45 minut. Piec około 20 - 25 minut w temperaturze 200ºC.
Następnie przygotować glazurę: zmieszać składniki na gładką masę. Ostudzone drożdżówki ozdobić polewą.

Smacznego :) 


* Przepis jest połączeniem tego i tego przepisu :)
 

11 komentarzy:

  1. O, świetne. :) Sezamowych jeszcze nie widziałam. Twoje drożdżówki wyglądają bardzo kusząco.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też mam taki swój przepis.. na pyszne bułeczki:)
    Uwielbiam takie:)
    Pięknie się prezentują te twoje cudeńka:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ależ apetyczne bułeczki! a ja jestem przed śniadaniem.....;)

    OdpowiedzUsuń
  4. O ja... pyszne! jak ładnie zwinięte... i ten lukier :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ślicznie wyglądają. Muszą być pyszne. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O rany!!! Ale apetycznie wygląda ta drożdżówka!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zmieniłam adres bloga, dlatego jeśli obserwowałas Relishingmeals.blogspot.com obserwujesz, jest już nieaktualny. Problemy techniczne były tego powodem. :( Zapraszam na nowy: relishmeals.blogspot.com

    Pozdrawiam,
    whiness

    OdpowiedzUsuń
  8. Strasznie apetyczne, piękne! :)

    OdpowiedzUsuń