2014/03/24

"Kwaśna śmietana" z orzechów nerkowca



Tak tak kolejna wegańska propozycja . . . ale już obiecuję, że kolejny przepis będzie bardziej tradycyjny ;)

Dzisiaj przedstawiam Wam alternatywę do kwaśnej śmietany w wersji wegańskiej. Smaczne to smarowidło mi nawet wyszło,  niemniej jednak nikogo nie da się oszukać, że jest to  śmietana (tak jak jest to możliwe w przypadku pasty "jajecznej"). Idealnie sprawdza się do wege burgerów albo jako dodatek do makaronu.

 Polecam wypróbować !



Kwaśna śmietana z orzechów nerkowca

Składniki:

  • 1 szklanka orzechów nerkowca (namoczonych na min. 8 h a najlepiej na całą noc)
  • 125 ml wody 
  • 4 łyżeczki soku z cytryny
  • 2 łyżeczki octu jabłkowego
  • 1/2 łyżeczki soli 

Przygotowanie:

  1. Namocz orzechy na minimum 8 h a najlepiej na całą noc. Po tym czasie odcedź.
  2. W naczyniu do miksowania umieśc wszystkie składniki i przy pomocy blendera zmiksuj na gładką masę.
  3. Przełóż "śmietanę" do niewielkiego słoika i przechowuj w lodówce.

Na zdrowie!


2 komentarze:

  1. jestem pod wrażeniem:) bomba

    OdpowiedzUsuń
  2. Nerkowców w takiej wersji jeszcze nie serwowałam, ale trafiłam na Twój przepis i chyba się skuszę! :)
    Chciałabym abyś wzięła udział w zabawie "Liebster Blog Award", stąd też moja nominacja dla Ciebie :)
    Więcej informacji u mnie: http://foodmania-przepisy.blogspot.com/2014/03/prazona-ciecierzyca-z-pomidorowa.html
    zapraszam!

    OdpowiedzUsuń