2013/04/10

Ciasto migdałowe z całą pomarańczą (bez cukru, mąki i tłuszczu)


Cześć!! :)

Dzisiaj przepis na super zdrową wersję ciasta bez grama cukru oraz mąki i tłuszczu. Mówię Wam  - same pyszności :) 
Z przepisem spotkałam się u Magdy i od razu wiedziałam, że muszę go wypróbować a to ze względu na to, że: po pierwsze ciacho jest super zdrowe, po drugie nie ma cukru więc można jeść bez wyrzutów sumienia ;) a po trzecie .... miksuje się tutaj pomarańcze w całości !!! - i to przekonało mnie najbardziej, bo nigdy nie spotkałam się z takim procederem ;)
Ciasto jest wilgotne i nie za słodkie. Takie w sam raz. Aczkolwiek jeśli wolicie słodsze ciasta  - proponuję dodać więcej syropu/miodu. Ze względu na to, że miksowane są tu całe pomarańcze ich smak jest mocno wyczuwalny z lekka nutą goryczy.. Polecam do wypróbowania :)

Migdałowe ciasto z całą pomarańczą

Źródło: FitFoodPolska

Składniki:
  • 2 pomarańcze
  • 6 jajek
  • 250 g zmielonych migdałów
  • 150 g syropu z agawy (lub miodu)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • płatki migdałów do posypania

Przygotowanie:

Pomarańcze należy sparzyć wrzątkiem i zostawić w misce z wodą na 2h. Potem dobrze wysuszyć.

Do kielicha blendera wrzucić jajka i syrop z agawy (lub miód). Zmiskować. Następnie wrzucić sparzone całe pomarańcze ze skórką* i zmiksować na jednolitą masę. Dodać zmielone migdały z proszkiem do pieczenia i zmiksować po raz ostatni.

Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia i przełożyć ciasto. Posypać płatkami migdałowymi.

Piec w nagrzanym piekarniku do 180* przez 45 minut! Po upieczeniu ostudzić i następnie jeść bez skrupułów ;) Najlepiej oglądając kanał Magdy bo można się tam dowiedzieć wiele wartościowych rzeczy :)





* ja pokroiłam je na mniejsze kawałki, żeby się lepiej miksowało ale Magda dała w całości :)

17 komentarzy:

  1. Fajne, ciekawe czy wyszloby bez proszku? Musze sprobowac. Ja robie ciasto czekoladowe bez maki i spulchniaczy i wyrasta (poki co jeszcze nie zamiescilam na blogu). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. ooojj zjadłabym takie, zjadła!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy nie czuć goryczki od skórki pomaranczy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak jak napisałam, że smak jest wyczuwalny ale lepiej doprecyzuję ;) czuć charakterystyczną goryczkę dla pomarańczy aczkolwiek ciasto dalej jest smaczne :)

      Usuń
  4. to ja się wezmę i poczęstuję:) pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja robiłam podobne ciasto, ale z całych.. cytryn :) Z tym, że w tamtym przepisie cytryny się gotuje. Niestety cytrynowa goryczka jest wyczuwalna i nie wszystkim smakuje.
    Z pomarańczą na pewno wypróbuję, a cytrynową może kiedyś na blogu.. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj też da się wyczuć nutę goryczy aczkolwiek nie jest to bardzo przykre ;)

      Usuń
  6. Czyli ciasto "samo zdrowie" :) Ciekawa jestem, jak smakuje, bo jakbym miała patrzeć na wygląd, to mam tu przekąskę idealną do kawki, którą teraz piję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo ciekawe, nigdy nie używałam pomarańczy w całości, jest taki przepis na ciasto mandarynkowe, również z całych mandarynek, zawsze się zastanawiam nad nim ale jeszcze nie miałam odwagi upiec:)

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawa jestem jak smakuje - juz sie czestuje:) zrobie przy najblizszej okazji - pozdrawiam serdecznie agata

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm... musi być pyszne! Robiłam kiedyś muffinki oparte właśnie na zmielonych migdałach (choć u mnie była też mąka) i smakowały rewelacyjnie, więc ciacho musi być dobre!:) A tu jeszcze ta pomarańcza! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. świetne ciasto na wiosnę:)
    na pewno było pyszne, tak wygląda;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny pomysł, uwielbiem migdały :) Pozdrowienia z Krk :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Robiłam dokładnie takie same, tylko w wersji czekoladowej (przepis jest na moich wypiekach) i uważam je za jedne z najgenialniejszych ciast na świecie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Z pewnością pyszne! Już myślę nad migdałowym ale bez jajek:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaintrygowałaś mnie tym miksowaniem całych pomarańczy, zapisuję do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  15. pyszne jest to ciasto , robiłam je też po obejrzeniu filmiku Magdy, pare miesiecy temu :)
    uwielbiam Magde <3

    OdpowiedzUsuń